BDAR
Privatumo politika
Lituanistinės studijos mokytojams

Atsiliepimai

Loreta Timukienė, Maironio lituanistinė mokykla (JAV)

„Studijų metu spėjau pasisemti nemažai naudingos patirties, iš lektorių išgirsti naujovių, turėjau progą susipažint su kolegėmis iš įvairių lituanistinių mokyklų ir kartu padiskutuoti apie lituanistinį ugdymą, pasidalinti vertingomis patirtimis. Labai patiko ir pasiūlyta kultūrinė-pažintinė programa, leidusi iš arčiau susipažint su Klaipėda, pamario kraštu, mūsų neįkainojamais kultūros perlais, tradicijomis ir papročiais“

Rita Norvilaitė, Berlyno lietuvių bendruomenės mokyklėlė (Vokietija)

„Man studijos labai patiko ir nors gana intensyvios, bet išties labai naudingos. Vienas iš svarbiausių aspektų tokiuose mokymuose visgi yra ir asmeninės patirties pasidalijimas – kas ir kaip ką daro savo mokyklose, įstaigose. Buvo išties įdomu! Dėstytojos L. Vilkytės informacija pasinaudojau ir jau parvežiau mūsų mokyklėlei 10 knygų. Dar prof. R. Sliužinsko dėka pamilau kankles, netgi pavyko įsigyti (dėkui už informaciją Dovilų etnocentro darbuotojams). Lektorės A. Norvilienės paskaitų norėjosi klausytis dar daugiau. Išmokau kurti interaktyvias užduotis, sužinojau nemažai naujų mobiliųjų programėlių lietuvių kalbos mokymui. Žodžiu, viskas buvo taip puikiai suorganizuota, programa – tobula!“

Daiva Sruogienė, Virtuali lituanistinė mokykla „Švyturys“; Denijos miesto ABC mokyklėlė (Ispanija)

„Studijos buvo puikios. Deja, nors dalyvavau nuotoliniu būdu, bet trečią kartą tikrai atvyksiu „gyvai“. Vertingiausia buvo praktinės užduotys, bei konkreti, aiški teorija. Psichologės konkrečių atvejų analizė, nuotolinių užduočių kūrimas ir pan. Labai džiaugiuosi, jog buvo galimybė prisijungti ir peržiūrėti paskaitų įrašus, rasti lektorių metodinę medžiagą“

Aušra Brazaitis, Melburno lituanistinė mokykla „Pelėda“ (Australija)

„Dėl kursų viskas buvo tiesiog nuostabiai, tikrai nesitikėjau. Sunku net sudėlioti refleksiją, nes būtų tik vienas žodis – puiku. Visi dėstytojai buvo taip pasiruošę ir su tokiu entuziazmu dėstė paskaitas, visi tokie modernūs, puikiai prisitaikę prie šių dienų mokymo aplinkybių, metodų“

Irma Šutienė, integracijos padalinys Mjölby komūnoje (Švedija)

„Naudingos paskaitos, įdomios lektorės. Labai gerai, kad jos buvo tokios skirtingos, vienos puikios oratorės, kitos galbūt ne tokios puikios, bet iš to taip pat pasimokiau kaip kalbėti, stovėti. Kitais metais viena iš paskaitų galėtų būti apie tai, kaip kalbėti prieš auditoriją. Vienintelis pastebėjimas, kad diskusijos galėjo būti moderuojamos kitaip, nes kartais jos užsitęsdavo per ilgai ir nebelikdavo laiko užbaigti paskaitų. Vaikai perduoda linkėjimus mokytojoms, o aš džiaugiuosi, kad jie patys noriai eidavo į edukacinius užsiėmimus ir kas rytą keldavosi su šypsena“

Vidas Kavaliauskas, Sakartvelo technikos universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centras (Sakartvelas)

„Buvo gera ir malonu dalyvauti Klaipėdos universiteto organizuotoje nuotolinių lituanistinių studijų programoje. KU ypač profesionaliai tai atliko – buvo daug įdomių paskaitų: pedagogikos, psichologijos, sociologijos, lietuvių kalbos didaktikos, lietuvių literatūros, lietuvių folkloro ir kt. temomis. Kursai vyko gyvai KU auditorijose ir paraleliai transliuojant visa tai nuotoliniu būdu (nuotolinukai“ irgi buvo aktyviai įtraukiami į paskaitas, diskusijas).  Buvo sukurta ir labai gera virtuali mokymosi aplinka, į kurią buvo įkeliamos visų lektorių paskaitos, - tai leido kursų dalyviams bet kuriuo metu išklausyti tas paskaitas (jei dėl tam tikrų priežasčių nebuvo galimybių dalyvauti tiesioginiu laiku tose paskaitose), pakartotinai perklausyti paskaitas ar jų dalis, pasižymėti sau svarbesnius dalykus. Sveikinimai Klaipėdos universitetui, šių lituanistinių studijų vadovėms Jūratei Derukaitei, Kristinai Blockytei-Naujokei. 2 savaičių kursai tikrai nepabodo, nuotolinės paskaitos ir sukurta virtuali mokymosi aplinka leido turėti ir laisvo laiko popietėmis ir vakarais“

Erika Ulinskaitė, San Francisko lituanistinė mokykla „Genys“ (JAV)

„Gavau naujų idėjų, kaip mokyti lietuvių kalbos tiek vyresnius, tiek mažesnius vaikus. Viską pritaikysiu praktiškai. Buvo taip įdomu, kad net dalyvavimas naktimis mokymuose neišvargino, o tik dar labiau motyvavo kitais metais atvykti „gyvai“ į šiuos mokymus“

Kristina Vanagaitė-Sevriugina, Šveicarijos lietuvių bendruomenės Berno lituanistinis darželis - mokyklėlė „Saulutė“ (Šveicarija)

„Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dalyvauti šiuose mokymuose „gyvai“, nes dabar tikrai turėsiu ką perduoti vaikams grįžusi į Šveicariją. Labiausiai patiko, kad kursų metu gavome daug praktinių užduočių, kurias panaudosime savo pamokų metu. Man labai norėtųsi, kad šie mokymai vyktų ilgiau, ne dvi savaites, nes laikas praskriejo akimirksniu ir jei kitais metais negalėsiu grįžti į Lietuvą, tikrai norėsiu dalyvauti mokymuose bent jau nuotoliniu būdu“

Ernesta Baužaitė, Lituanistinė mokykla „Sparnai“ (Danija)

„Kadangi dirbu su įvairaus amžiaus vaikais, man visos paskaitos buvo labai naudingos. Nors ir turiu pedagoginį išsilavinimą, todėl tam tikri dalykai jau buvo girdėti, bet juos pasikartoti buvo labai naudinga. Dalyko didaktikos, ugdymo psichologijos, kūrybiškumo ugdymo dalykai buvo itin aktualūs ir naudingi. Labai džiaugčiausi, jog tokie mokymai vyktų ilgiau“

Irma Šutienė (Švedija) / 2023

Lituanistinių mokytojų kursuose buvau antrą kartą ir galiu pasakyti, kad tiek pirmąjį, tiek antrąjį kartą nesigailėjau atostogas praleidusi universitete. Mano nuomone, šių metų kursų turinys pagerėjo, įgavo ne tik plotį, bet ir gylį. Temos buvo koncentruotos, todėl galėjome į jas įsigilinti labiau (pvz. lektorė Sigita Koroliovė praeitais metais pristatė labai daug įvairių programų, o šiais metais vieną).
Teoriją daugiau ar mažiau žinome visos, todėl labiau džiugu, kad šiais metais padaugėjo praktinių paskaitų. Lektoriai buvo ne tik universiteto dėstytojai, bet ir rašytoja, kas tikrai praturtino mokymosi programą.
Mano nuomone diskusijos galėtų būti daugiau moderuojamos. Kartais mes tiek įsikalbėdavom, kad nebebūdavo laiko lektorių pranešimams pabaigti. Galbūt viena iš išeičių būtų turėti vieną visą diskusijų dieną. 
Apie kultūrinę programą neturiu net ką parašyti, ji buvo tiesiog NUOSTABI, ne tik priminė tikrąsias lietuviškas tradicijas, bet ir suvirpino širdį ir sukėlė norą grįžti atgal. 
Sveikintina galimybė mokytis kartu su vaikais, vaikai džiaugėsi ir net klausė kodėl paskaitos vyksta tik dvi savaites.

Liubovė Viknienė (Jungtinė Karalystė) / 2023

Pirmiausia tai dar kartą noriu padėkoti už fantastiškas lituanistines studijas Klaipėdos universitete. Buvo šilta, gera, nuoširdu. Ačiū visiems lektoriams, jie – nuostabūs, tikri savo sričių profesionalai! O Jums, Kristina, ypatingas ačiū už dėmesį, nuoširdumą ir už tai, ką Jūs darote – prisidedate prie lietuvybės puoselėjimo ir padedate mums mokytis kokybiškai perduoti žinias lietuvių kilmės vaikams. Ačiū!

Daiva Sruogienė (Ispanija) / 2023

Labai džiaugiuosi, kad pavyko pagaliau šį kartą sudalyvauti gyvai mokymuose. Dalyvauju studijose jau trečią kartą ir noriu grįžti čia ir kitais metais.
Pilna imersinė programa į lituanistinį mokymą įvairaus amžiaus vaikams gyvenantiems užsienyje, sunkiai kalbantiems ar nesuprantantiems lietuvių kalbos ir mokytojams dirbantiems užsienyje, puikiai parinkti lektoriai paliko ne tik šiltą, bet ir profesionalų įspūdį tolimesnei veiklai. Veiklų organizavimas, diplomatija, komunikacinių sugebėjimų gerinimas, konfliktų valdymas, darbo su grupėmis įgūdžių tobulinimas, bežodžių tekstų knygų nagrinėjimas, psichologiniai darbai skirti grupėmis, transakcinė psichosomatika ir daug praktinių mokymų, kuriuos galima lengvai pritaikyti mokykloje.  Tavo, Kristina, nuolatinis palaikymas ir buvimas kartu visose ekskursijose, ypač po Žemaitiją ar Mažąją Lietuvą, skatino 100% pasinerti  į mokymus lengvai ir  natūraliai. Studijos buvo tiesiog nuostabios!

Violeta Pakalniškienė (Norvegija) / 2023

Norėjau pasidalinti savo įspūdžiais iš porą savaičių trukusių studijų, skirtų užsienio lituanistams. Jose dalyvauju jau antrus metus iš eilės. Patys geriausi, nuostabiausi dėstytojai. Pasisėmiau daug idėjų, pasidalinom savo patirtimi tarp kolegių iš viso pasaulio. Su nekantrumu lauksiu kitų studijų!

Daiva Paulavičienė (Jungtinė Karalystė) / 2023

Labai Jums dėkoju už šį kursą. Jis labai man pravertė, sužinojau daug naujų dalykų, kuriuos tikrai taikysiu praktikoje. Gaila, kad dėl darbo negalėjau prisijungti kontaktiniu būdu, bet visą kursą su malonumu išklausiau nuotoliu. Virtuali mokymo aplinka veikė nepriekaištingai. Labai džiaugiuosi gavusi galimybę bent taip susirinkti naudingą informaciją. Puiku, kad visa medžiaga, paskaitų įrašai dar kurį laiką bus pasiekiami, nes norisi pasikartoti. Visos paskaitos buvo labai vertingos, norisi viską susikonspektuoti ir naudoti pamokų metu.

Jūratė Tamulynienė (Danija) / 2023

Labai džiaugiuosi, kad pasirinkau Intensyvias lituanistines studijas Klaipėdos universitete. Jos tikrai buvo įdomios, kūrybiškos, informatyvios. Edukaciniai renginiai giliai paliečiantys mūsų jausmus, mintis.
Atliktas didžiulis paruošiamasis darbas, kad viskas vyktų sklandžiai ir grįžtume į savo šalių Lituanistines mokyklas atsinaujinę, pasipildę žiniomis, idėjomis, potyriais, lietuvių rašytojų knygomis vaikams, naujomis pažintimis ir t.t. AČIŪ už šią galimybę. 
Man labai patiko interaktyvios paskaitos, kūrybinės dirbtuvės ir edukaciniai renginiai. 
Labai sveikintina mintis – susitikimas su rašytoja Kotryna Zyle. Manau, ateityje reikėtų susipažinti ir su kitais rašytojais vaikams. 
Studijų metu visos mokytojos nori gauti: papildyti, atnaujinti savo turimas žinias. Manau, kiekviena iš mokytojų gali ir duoti: pasidalinti savo turima patirtimi, parodyti įrašytą mokyklos tradicinį renginį, pavykusią pamoką, kūrybinę veiklą ir pan. Tai geras būdas dalintis savo gerąja patirtimi. Taigi AČIŪ už suteiktas galimybes ir naujas žinias bei idėjas.

Lidija Giorgobiani (Sakartvelas) / 2023

Eilinį kartą noriu padėkoti jums, kad pakvietė mane į lituanistines studijas. Įsitikinau, kad KU tikrai pats geriausias! Įdomios ir naudingos lekcijos, nieko atsitiktinio, viskas gerai apgalvota ir suplanuota. Net ir nuotoliu galėjau pilnavertiškai dalyvauti studijose – dėstytojų dėmesys buvo paskirstytas, užduotys apgalvotos ir jas galėjau atlikti net ir būdama ,,už ekrano“. Visa medžiaga operatyviai pateikiama VMA leido paskaitas dar kartą perklausyti ir dar geriau jas įsisavinti.

Aušra Eristi (Turkija) / 2023

Lituanistinių mokyklų mokytojų kursuose dalyvavau pirmą kartą. Esu pradedančioji mokytoja-logopedė, tik pirmi metai, kai savanoriauju Alanijos mokyklėlėje „Vaivorykštė“. Turiu didelį pedagoginį stažą darbo bendrojo lavinimo įstaigose Lietuvoje. Šie kursai labai tikslingi ir reikalingi, nes padeda suprasti lituanistinių mokyklų darbo specifiškumą! Nuostabūs dėstytojai ir lektoriai su savo pateikiamomis žiniomis, tarsi paėmė už rankos ir pavedėjo į naują man pedagoginę kryptį, atsakė į nemažai kilusių klausimų ir iššūkių! Sutvirtino motyvaciją ir norą dalintis. Begalinis dėkingumas VYŠNAITEI ant torto, Kristinai♥, kuri VISKUO pasirūpino! Pati kursų forma labai patiko, iš ryto 1-2 paskaitos, po pietų išvykos ir edukacijos, ekskursijos, pažintiniai vakarai. Nuostabu, kad apgalvota ir integruoti šeimos nariai. Dar kartelį nuoširdus DĖKUI visai komandai, lektoriams ir dėstytojams! Iki kitų kartų!

Aistė Žvaginienė (Norvegija) 2023

Nors lituanistinės studijos mano mylimame Klaipėdos universitete baigėsi prieš kelias savaites, vis dar gyvenu prisiminimais ir įsisavindama gautas žinias. Tai jau antros mano vasaros atostogos praleistos  gilinant akademines žinias. Prieš atvykstant šį kartą, neturėjau jokių konkrečių lūkesčių. Tačiau programa ir dėstytojos nustebino savo kompetencija ir temų aktualumu labiau, nei galėjau tikėtis. Be galo žaviuosi studijų vadovės, Dr. Kristinos Blockytės-Naujokės atsidavimu, komunikaciniais bei logistiniais gebėjimais. Labai džiaugiuosi paskaitų metu sutikusi, jau ir pernai matytas kompetetingas lektores, ir šiemet susipažinusi su naujomis. Paskaitos pasižymėjo naujumu ir aktualumu. Nepaprastai kokybiškos ekskursijos, kurios garantuotai praturtins ateityje organizuojamus tiek mokyklos renginius, tiek pamokas. Ne mažiau prasmingas laikas pertraukų metu, prieš paskaitas ir po pastarųjų, praleistas diskutuojant su bendrakursėmis. Visuomet, visiems rekomenduosiu šias studijas lituanistinių mokyklų mokytojams, nes tai ne tik naudinga tobulėjimo prasme, bet ir labai stipriai motyvuoja.
Širdingai dėkoju už šią galimybę, visiems prisidėjusiems.