Lituanistinėse studijose Klaipėdos universitete 2024 m. dalyvavo net 22 mokytojai. Džiugu, jog kiekvienais metais sulaukiame vis didesnio norinčių dalyvauti mokymuose kandidatų skaičiaus. Pastebėtina ir tai, jog dauguma šių metų dalyvių studijose dalyvavo ne pirmą kartą, o viena jų – net ketvirtą kartą! Tai parodo, jog mokymai tikrai pateisina dalyvaujančiųjų lūkesčius ir yra naudingi jų profesinėms veikloms.
Lituanistinės studijos tradiciškai vyko mišriu būdu, visiems studijų dalyviams buvo sudaryta galimybė prisijungti prie KU virtualios mokymo aplinkos ir jiems patogiu metu peržiūrėti paskaitų įrašus, atlikti įvairias užduotis.
Mokymuose dalyviams paskaitas skaitė 16 lektorių, kurie yra kvalifikuoti savo sričių specialistai: nuo inovatyviausių pradinių klasių mokytojo, geriausio pagrindinio ugdymo mokytojos titulus pelniusių pedagogų, ar ,,Lietuvos mokytojas 2024‘‘ švietimo pagalbos specialistų kategorijos laureatų, mokyklos psichologų, surdopedagogų, dirbančių su specialiųjų poreikių turinčiais bei suaugusiais mokiniais, iki metodinių leidinių, vadovėlių autorių.
Studijų metu organizuotos interaktyvios paskaitos, kuriose mokytojai gilino didaktikos bei ugdymo psichologijos kompetencijas, aptarė teorinius ir praktinius lietuvių kalbos mokymo užduočių rengimo aspektus, mokymo(si) proceso organizavimo principus, edukacines inovacijas alfa kartos vaikų ugdymo(-si) procese, analizavo šiuolaikinio ugdymo aspektus dvikalbiame ugdyme, mokėsi naudotis įvairiomis skaitmeninėmis programėlėmis ir kurti interaktyvias užduotis, įgijo papildomų žinių apie Lietuvos kultūrą, istoriją, tautosaką ir t.t. Taip pat užsiėmimų metu analizuotos mokinių motyvacijos ir paskatinimų temos, bei itin aktualūs tėvų ir mokytojų bendradarbiavimo santykių kūrimo klausimai.
Didelio susidomėjimo sulaukė ir kūrybinės dirbtuvės su literatūrologe, lietuvių vaikų literatūros rašytoja, nacionalinio vaikų literatūros konkurso 2024 m. laureate Eugenija Marks, kuri pristatė lietuvių autorių vaikų ir paauglių literatūros apžvalgą bei įtraukius mokymo metodus.
Taip pat studijų metu kūrybinius užsiėmimus vedė Karolina Jurkštaitė – lėlininkė-lėlių teatro režisierė, kurių metu studijų dalyvės, kartu su savo vaikais galėjo praktiškai išbandyti skirtingas lėlių teatro rūšis bei įvertinti jų pritaikomumą pedagoginėje meninėje veikloje.
Praktika parodė, jog paskaitų metu vis pritrūkstama laiko diskusijoms ar gerosios praktikos pasidalinimui, todėl šiais metais į programą buvo įtraukta nauja skiltis – neformalūs pokalbiai. Juos moderuoti buvo pakviesta viena Lituanistinių studijų dalyvių, Irma Šutienė iš Švedijos, o tema pasirinkta itin aktuali – ,,Daugiakalbystė ir gimtosios kalbos svarba mokant įvairaus amžiaus vaikus“. Šie neformalieji pokalbiai (neformalioje aplinkoje – sode) buvo itin naudingi ir užsitęsė net 4 valandas!
Šiais metais kartu su lituanistinių mokyklų mokytojais buvo atvykę 3 dalyviai iš baltistikos centrų, kuriuose jie dėsto lietuvių kalbą ne vaikams, o suaugusiesiems. Bet kadangi galutinis studijų programos variantas visada yra ruošiamas tik tuomet, kai yra žinomas dalyvausiančiųjų sąrašas, buvo atsižvelgta ir į šių kursantų poreikius, bei skirta papildomų paskaitų orientuotų ir į suaugusiųjų mokymo aktualijas.
Taip pat buvo organizuotos ekskursijos ir edukacijos muziejuose. Į kultūrinę programą įtraukti du etnografiniai regionai – Mažoji Lietuva ir Žemaitija, kur buvo mokomasi šių regionų šokių, dainų, žaidimų, vyko net tradicinių patiekalų degustacija. Ekskursijų metu aplankyta Kuršių nerija, Plungė, Telšiai, Ventė, Dreverna, Mingės kaimas ir kt. Organizuotos įvairios edukacinės veiklos: istorinė ekskursija po Oginskių rūmus bei edukacija ,,Rūmų ponų laisvalaikis“; Žemaičių kulinarinio paveldo edukacija Žemaitės memorialiniame muziejuje – Bukantės dvarelyje; sudalyvauta Medvėgalio menų festivalyje bei paukščių žiedavimo edukacijoje Ventės rage.
Įdomi buvo ir edukacinė paskaita ,,Etnopotyriai. Etnomuzikavimo bandymai“ apie lietuvių liaudies instrumentus, kurios metu mokytojos ne tik mokėsi kaip pasigaminti skudučius, bet ir aiškinosi, kaip tam tikrus muzikos instrumentus galima panaudoti mokant lietuvių kalbos. Taip pat sodų rišimo edukacija.
Svarbu paminėti, jog Lituanistinių studijų Klaipėdos universitete išskirtinumas yra tas, jog dalyviai gali dalyvauti su šeimomis. Šiais metais su dalyvėmis atvyko 16 vaikų, kuriems trys KU Vaikystės pedagogikos studijų specialybės praktikantės buvo parengusios edukacinius užsiėmimus gretimoje auditorijoje. Taip lituanistinių studijų dalyvės paskaitų užduotis iškart galėjo išbandyti praktiškai, drauge su savo mažamečiais vaikais, o kai kurių dalyvių šeimos narius integravome į tuo pačiu metu vykusius Lietuvių kalbos ir kultūros kursus.